You are here
ტაქსის მძღოლები, რომლებიც რეგისტრაციას არ გაივლიან, ჯარიმას გადაიხდიან მთავარი საზოგადოება 

ტაქსის მძღოლები, რომლებიც რეგისტრაციას არ გაივლიან, ჯარიმას გადაიხდიან

დედაქალაქის მერიამ საქართველოს პარლამენტთან, შინაგან საქმეთა სამინისტროსა და ფინანსთა სამინისტროსთან ერთად მოამზადა საკანონმდებლო პაკეტი, რომელიც სხვა დანარჩენ საკითხებთან ერთად ითვალისწინებს ე. წ. N1 კატეგორიის მსუბუქი მანქანების, ტაქსების რეგულირების პირველი ეტაპის საფუძვლების შექმნას. ტაქსის მფლობელი ვალდებული იქნება გაიაროს რეგისტრაცია და გადაიხადოს ამ პროცედურის ერთჯერადი გადასახადი.

როგორც მერის მოადგილე მაია ბითაძე აცხადებს, ეს არის „საკმაოდ მარტივი და იაფი პროცედურა“.

-„რეგისტრაციის სქემა ძალიან მარტივია, რომლის თანახმადაც ნებისმიერი ადამიანი, რომელიც გადაწყვეტს, რომ სამომავლოდ  სურს განაგრძოს საქმიანობა მომსახურების ამ სფეროში, ვალდებული იქნება რეგისტრაცია გაიაროს ძალიან მარტივი პროცედურით და რეგისტრაციისათვის ერთჯერადი მინიმალური თანხა გადაიხადოს და განაგრძოს ფუნქციონირება. როდესაც ვსაუბრობთ მინიმალურ თანხაზე, ვგულისხმობთ ფურცლის თანხას იმ სერვისზე, რასაც სანებართვო მოწმობის გაცემა ჰქვია. დაახლოებით ისეთ საფასურზეა საუბარი, როგორსაც ნებისმიერი სახელმწიფო ორგანოში ვიხდით, როდესაც ამა თუ იმ  ნებართვას ვიღებთ, მაგალითად პასპორტს, პირადობის მოწმობას და ასე შემდეგ.

სანებართვო პირობად განისაზღვრება ძალიან მარტივი მოთხოვნა, მათ შორის ეს არის ეგრეთ წოდებული ტაქსის ნიშნის გამოყენება სავალდებულო ფორმით. ეს არის რეგისტრაციის  ეტაპი, რომელიც მიზნად ისახავს იმ სეგმენტის აღრიცხვას, რომელიც დღეს ამ სფეროშია დასაქმებული, რათა ჩვენ სატრანსპორტო პოლიტიკის განხორციელების ამ სეგმენტის მეორე ეტაპზე გადასასვლელად ზუსტი ინფორმაცია გვქონდეს, თუ რა ტიპის ჩარჩოებში უნდა მოექცეს ეს სფერო. ბუნებრივია, ტაქსები, როგორც საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ერთ-ერთი სეგმენტი აუცილებლად უნდა მოექცეს სატრანსპორტო პოლიტიკის ერთიან ჩარჩოში”-აცხადებს ბითიძე.

რეგისტრაციის გავლა პირველი ეტაპია, შემდეგ კი იწყება მეორე ეტაპი, რომლის დროსაც მოხდება ტაქსების აღრიცხვა. ის ტაქსის მძღოლები, რომლებიც რეგისტრაციას არ გაივლიან, ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსით გათვალისწინებულ ჯარიმას გადაიხდიან.

“ტაქსების სექტორის რეფორმა არამც და არამც არ ისახავს მიზნად იმას, რომ ვიღაც უმუშევარი დარჩეს, ან ვიღაცას გაუძვირდეს გადასახადი. ეს არის მოსახლეობის შეცდომაში შეყვანა. როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ იმაზე, რომ თუ ადამიანი მგზავრობს მეტროთი, ავტობუსით და ეგრეთ წოდებული მარშუტკით, ადამიანი უნდა იყოს უსაფრთხოდ გადაყვანილი ა-დან ბე-წერტილამდე და მან იცის ზუსტად, რას უნდა ელოდოს გადაყვანის ფარგლებში, რომ მაგალითად „მარშუტკა“ მას რუსთაველის მაგივრად არ წაიყვანს აეროპორტში. ასეთი ტიპის, ელემენტარულ ლოგიკურ მოთხოვნებზეა საუბარი სწორედ ტაქსების მიმართ, რომელშიც როგორც ჩვენი თანამოქალაქეები, ასევე ჩვენი დედაქალაქის სტუმრები ბევრად ძვრის იხდიან, ვიდრე საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სხვა სეგმენტში”-აცხადებს მერის მოადგილე.

Comments

comments

Related posts